sâmbătă, 28 martie 2015

Eu spun "NU" timbrului cultural. Voi?






Se pare că lucrătorii dârzi de la Fabrica de Egalitate și Corectitudine Politică a României au scos pe piață o altă idee cretină. De această dată, au venit cu o propunere de lege pentru a institui un timbru cultural. Ce înseamnă acest timbru cultural? Conform Legii numărul 35/1994, editurile sunt obligate să plătească 2% din valoarea fiecărui produs pe care îl vând pentru a finanța organizațiile de creatori din România. Mai exact, aproape toate aceste fonduri sunt virate în buzunarele directorilor de la Uniunea Scriitorilor din România, o gașcă de boșorogi decrepiți care îl adulează pe Ceaușescu și visează la reînnoirea Partidului Comunist Român prin intermediul cultivării maselor, dar care nu ar recunoaște cultura și talentul nici dacă i-ar lovi în nas.

Membrii Uniunii Scriitorilor din România sunt foarte dedicați misiunii lor, dar din câte se pare că nu prea sunt atât de eficace, deoarece se plâng că rămân tot timpul fără bani, iar fondurile care sunt practic furate în mod legal pentru a le fi date pe degeaba nu le ajung. Motiv pentru care ei propun ca Parlamentul României să le acorde o altă jecmăneală, votată în decembrie 2014, prin care procentul de 2% va fi înlocuit cu suma forfetară de 1 leu. Cu alte cuvinte, o carte care avea înainte prețul de 10 lei și era taxată cu 20 de bani, acum este taxată DE CINCI ORI mai mult.

Rezultatul direct al acestei măsuri va fi scumpirea cărților și aducerea în stare de faliment a editurilor mici, care nu își pot permite să își mărească prețurile pentru a face loc acestei noi taxe. Cu alte cuvinte, legea atacă fix cultura română pe care își dorește să o apere. Decrepiții din Parlament și-au dat mâna cu decrepiții din pseudo-literatura română pentru a ne băga pe gât propaganda lor de stat, în defavoarea scriitorilor români integri, talentați și independenți din punct de vedere politic, în defavoarea editurilor care nu vor să primească pomană de la stat pentru a funcționa, dar mai ales în defavoarea cititorilor români.



Ca reprezentant al tinerei generații a acestei țări, eu declar sus și tare faptul că nu am ce să învăț de la niște boșorogi care toată viața lor au trăit ca niște pupincuriști și niște pomanagii. Eu prefer să citesc literatură străină sau pe marii clasici ai literaturii române sau filosofie antică. Nu îmi place să îmi fie băgată pe gât propagandă comunistă fiindcă așa zice Parlamentul României că ar fi bine pentru mine. Dacă alții vor să o facă pe Șoimii Patriei, nu au decât. Dar să nu o facă pe banii mei!

Deși acum locuiesc în București, eu m-am născut și am trăit 18 ani în Bacău. În orașul meu natal, când vedeai pe cineva citind în public sau când auzeai oameni vorbind măcar despre o carte pe care au citit-o, ziceai că e sărbătoare. În București, vezi tot timpul oameni citind în autobuz, în metro sau în parc. În Bacău, numărul librăriilor poate fi numărat pe degetele de la o singură mână, iar atunci când intram în vreuna din ele, era aproape de fiecare dată pustiu. În București, sunt o sumedenie de librării, iar cele mai populare dintre ele au cel puțin câte 5-10 clienți o dată. Această nouă lege a Timbrului Cultural nu va face decât ca literatura să devină și mai inaccesibilă pentru provincie și mai ales pentru mediul rural. E o prostire machiavelică și libidinoasă a populației acestei țări.

Eu încurajez cititorii acestei postări să nu accepte cu capul plecat injustețea pe care Parlamentul României și grupurile lor de interese doresc să o forțeze asupra lor și să își exprime indignarea trimițând un email aleșilor din Parlament prin intermediul acestui link și să semneze această petiție. Viitorul culturii române depinde de tine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu